Gantz

Az életetek véget ért férgek. Az, hogy mi lesz az új életetekkel csak tőlem függ. Szóval figyeljetek.

RIDEG VALÓSÁG

Részemről mindig is preferáltam azokat az animéket amik úgy foglalkoztak a való világ gondjaival, hogy ténylegesen megmutatták azt. Görbe tükröt tartottak a világ elé. Ezek azok a művek amiknek valóban van művészi értékük és nem csak szórakoztatás céljából készültek. Néha jó ha egy történet olykor egészen sokkoló módon tárja elénk a környezetet amelyben élünk. Ebbe beletartozik a csúnya beszéd, az erotika, az erőszak, legyen az verbális vagy fizikai. viszont vannak animék amik elvesznek ezekben a szálakban, és elfelejtik, hogy a brutális valóság mögött kérdések és válaszok lapulnak amire ki kell térniük.

TÖRTÉNET

Kurono Keit nem sok minden érdekli ebben az életben. Látszólag gyűlöl mindent ami körülötte zajlik, az emberek pedig untatják. Örömét csak abban leli, hogyha malac magazinokat vásárolhat az állomás melletti könyvesboltban. Ám míg Kei a metróra vár egy részeges hajléktalan beborul a sínek közé. Látszólag snki sem akar rajta segíteni. Mindenki abban reménykedik, hogy majd a másik segít a férfin, vagy pont azt, hogy láthatnak egy brutális haláltusát. Végül egy fiú mégis leugrik a sínekre, ez a fiú pedig nem más mint Masaru Katou, Kei gyerekkori barátja. Katou látszólag nem boldogul egyedül míg nem, Kei őszinte sajnálatára, a várakozók között ő is ráismer a fiúra. Arca földerül és boldogan kéri őt, hogy segítsen. Bár a pokolba kívánja, Kei mégis segít a hajléktalanon. A fiúnak sikerül megmenti a férfit, ám nekik senki sem segít kijutni. Meghalnak. Haláluk pillanatában azonban hirtelen egy szobában találják magukat más emberekkel, akik maguk is azt állítják, hogy meghaltak, de most fogalmuk sincs mit keresnek itt. A lakás egyetlen tárgya egy hatalmas fekete golyó, ő Gantz. Pár perc elteltével Gantz kinyílik egy zenei kíséret közben. Belseje tele van fegyverekkel és egyéb hasznos dolgokkal. Ezek az emberek pedig esélyt kaptak egy új életre. Ha legyőzik az idegeneket akik a Földön élnek, akkor kaphatnak egy második esélyt az életre. Kezdődhet a játék...

GRAFIKA

Azt kell mondanom, hogy ehhez az animéhez tökéletesen illet a grafikája. Tökéletesen kiegészítette ezt a kicsit beteg, brutális és morbid világot. Számomra nagyon izgalmas volt, hogy hogyan jelenítették meg a földönkívülieket. Nem volt egy hagyományos séma amit követtek volna. Mindegyik máshogy volt felépítve, a viselkedésük, a harcmodoruk, a mimikájuk. A harc jelenetek izgalmasak és mozgalmasak voltak. Főleg mikor Kei igazán belelendül, és megtanulja rendesen használni a ruhát. Ez a sötét világ pedig csak még nyomasztóbbá tette ezt az egyébként is bizarr helyzetet.

SZEREPLŐK

Kurono Kei: Az egykor menő és belevaló Kei mára már inkább visszahúzódó, és az iskola perverze címét is viseli, hiszen majdnem minden nap erekciója van az órán. Passzív mindenkivel szemben. Az embereket lenézi és megveti, utálja ha idegenek megszólítják vagy segítséget kérnek tőle. Még a saját anyjával is csak rideg kapcsolatot ápol. Egyedül él egy apró lakásban amit fürdőruhás lányok képeivel díszített ki. Azonban a rideg külső mögött Kei valójában nagyon is sóvárog az emberi kapcsolatok iránt.

Masaru Katou: Látszólag Kei teljes ellentéte. Mindíg segítőkész, a másik embert mindíg maga elé helyezi. Olyannyira, hogy még az élete árán is, de segít a hajléktalannak aki bajban van. Ez az önfeláldozás pedig minden helyzetben megmutatkozik. Ez a tulajdonság viszont megnehezíti Katou helyzetét a Gantz világában, ugyanis számára a legnehezebb feladat, hogy meghúzza a ravaszt.

Kishimoto Kei: Gantz ritkán választ ki nőket, ezért is olyan meglepő Kishimoto jelenléte. Kishimoto lényegesen nehezebben boldogul ebben a világban ami tele van férfiakkal. Olyan férfiakkal akik szívesen eltöltenének vele egy éjszakát, még akkor is ha a lány azt nem akarja. A három főszereplő közül Kishimoto helyzete a legkiszolgáltatottabb. A lány önként vetett véget az életének a kádban, így hiába tér vissza a rendes világba, haza már nem mehet. Új életet kell kezdenie.

NEGATÍVUMOK

Néha a szexualitás és az erőszak már értelmetlenül jelenik meg a történetben. Például, hogy Gantz úgy teleportálja el az embereket, hogy közben látszódjanak a belső szervelk. Vagy a kénsavban nyögő emberek hosszú haláltusája. Mivel szinte végig Kishimoto az egyetlen lány ezért minden szexuális feszültség ráirányul, még akkor is ha annak éppen semmi jelentősége vagy funkciója nincsen a történet szempontjából. Minden nagyon lassú. Lassan indul be a sztori, lassan tudjuk meg, hogy kik is a mi szereplőink, hogy mi az amibe ők belekerültek vagy, hogy hogyan kéne működniük ebben a szituációban. Ami azért is lehet idegörlő mert a néző már régen kisakkozta, hogy miről van szó mikor a szereplők még csak tanakodnak róla. Ráadásul a tagolás is rossz. A küldetések hosszú részeken át kitartanak úgy, hogy a szereplők nem jutnak egyről a kettőre. Csak toporognak, nem tudnak mit kezdeni az ellenséggel, és van, hogy nem is próbálnak meg semmit sem tenni. Ezek a részek pedig kinzóan unalmasak. Hosszú részeken keresztül nem történik semmi. A karakterek vagy teljesen jellemtelenek vagy pedig elképesztően unszimpatikusak. Katou túlzottan önfeláldozó, Kishimoto olyan mint egy kis csaholó pióca, Kei pedig annyira passzív, hogy az már fáj. Mégis a legszomorúbb dolog talán az, hogy ez az anime annyira akart szólni valamiről, hogy végül nem lett se tartalma se értelme. Nem vet föl kérdéseket, így aztán nincs is mit megválaszolnia. Csak ötvözi az erotikát és az erőszakot, hogy azért elterelje arról a figyelmet, hogy igazából a semmiről szól ez a huszonhat rész.

POZITÍVUMOK

Néha pedig sikerül elfelehtetnie, hogy nem szól semmiről. A kezdés valami nagyon ígéreteset tár elénk. Kendőzetlenül megjelennek az alattomos emberi gondolatok. A megállóban a néző hallhatja, hogy az ott várakozóknak mi jut az eszébe, hogyan élik a mindennapokat és, hogy mit szólnak a helyzethez amibe belekerültek. Nem cenzúráztak semmit, a metró igenis levágja az emberek fejét és sajnos lassan már alapvető emberi ösztön, hogy ilyenkor gyorsan lövünk egy képet, hogy megmutassuk a haverunknak. Nem sok anime van amely ilyen őszintén ábrázolná az erotikus részeket. Ez talán a grafikának is köszönhető. Ráadásul a legtöbb esetben ennek szerepe is van, nem pedig csak arra szolgál, hogy legyen mit bámulni míg kialakulnak a dolgok. Részemről ez lett az egyik kedvenc openingem, valahogy nagyon eltalálták, ez pedig úgy általában a zenékre is igaz amik az alapot szolgálják.

 AJÁNLÁS

Ez az anime kiérdemelte magának a tizennyolcas karikát. Ha eltekintünk az erőszaktól és az erotikától, még akkor is ott vannak a lelkileg megterhelő jelenetek amikor végig kell nézni a hosszas és fájdalmas haláltusákat. Aki tart a vértől vagy az erőszaktól az bele se fogjon ebbe az animébe, és aki kedveli az efajta műfajokat az is csak óvatosan bánjon vele. Bár tény, hogy tele van különleges megoldásokkal és érdekes elemekkel, de rengeteg kívánni valót hagy maga után.

10/6

Következő: Gosick

Ajánló
Kommentek
  1. Én